מדריך החומרים המשמשים ליצור ריהוט משרדי

ינואר 22, 2024by אבי מוסקוביץ'0

 

רגע לפני שנזמין ריהוט חדש למשרד, אנו ב"רי דיזיין א.ס בע"מ", נעזור לכם להכיר את החומרים וזאת על מנת שתוכלו להבין מה נכון ומתאים לכם.

 

כל פריט ריהוט מתחיל את דרכו פלטת חומר כלשהו שנחתך, מודבק או מחובר בדרך זו או אחרת לעיתים משולב עם חומרים אחרים וכל זאת על מנת שבסופו של התהליך נקבל רהיט.

 

אז בוא ונצלול לעולם החומר, נלמד ונכיר את מגוון החומרים המיועדים ליצור רהיטים :

 

סיבית (שבבית) – פלטה תעשייתית מיוצרת מדחיסה וכבישת תערובת, של נסורת מעורבים בדבק שרפי, נוצקים לתבניות בלחץ גבוה וחימום עד לקבלת משטח אחיד שבסופו של דבר  נחתך למידות מבוקשות. שימוש עיקרי שולחנות / עמדות עבודה, דלפקי קבלה, שולחן ישיבות, ארונות אחסון / תיוק.

יתרונות: חומר זול יחסית, זמין וחזק, נוח לשימוש, בסיס טוב להדבקת פורמייקה/מלמין, עמיד לזמן רב וזמין במגוון גדול של גוונים וטקסטורות.

חסרונות: ללא חיפוי הוא מתפורר בקלות וסופח מים בקלות דבר הגורם להתנפחות והתפוררות. כמו כן מעבר לציפוי שטח הפנים של החומר, לאחר חיתוך חובה להדביק בחום קנט פי. וי .סי, בגוון תואם על מנת לאטום ולהגן על קצה המשטח.

 

אם. די.אף – פלטה תעשייתית מיוצרת מדחיסה וכבישת תערובת, סיבי עץ עדינים שנוצרים בשלבי ניסור, סיבים אלו מיובשים בתנור ומעורבים בדבק שרפי, ולאחר מכן נוצקים לתבניות בלחץ גבוה וחימום עד לקבלת משטח אחיד וחלק שבסוף נחתך למידות מבוקשות. שימוש עיקרי שולחנות / עמדות עבודה, דלפקי קבלה, שולחן ישיבות, ארונות אחסון / תיוק.

יתרונות: חומר זול יחסית, זמין וחזק, פני שטח חלקים מאוד, חומר מאוד יציב ונוח לשימוש, בסיס טוב מאוד לצביעה אטומה, צביעה בתנור וכמובן להדבקת פורמייקה/מלמין/פורניר, עמיד לזמן רב.

חסרונות: ללא חיפוי הוא מתפורר בקלות וסופח מים בקלות דבר הגורם להתנפחות והתפוררות. כמו כן מעבר לציפוי שטח הפנים של החומר, לאחר חיתוך חובה להדביק בחום קנט פי. וי .סי, בגוון תואם על מנת לאטום ולהגן על קצה המשטח.

 

סנדוויץ (לביד) – פלטת עץ המורכבת משכבות עץ בעובי של כ 1 מ"מ, אשר יודבקו תמיד  במספר שכבות אי זוגי על מנת ליצור איזון ויציבות מול תכונת העץ להתעגל. השימוש העיקרי  הוא להכנת שולחנות / עמדות עבודה, דלפקי קבלה, שולחן ישיבות, ארונות אחסון / תיוק.

יתרונות: חומר זמין וחזק, מאוד יציב ונוח לשימוש, בסיס טוב להדבקת פורמייקה או פורניר, עמיד לזמן רב.

חסרונות: ללא חיפוי סופח מים בקלות דבר הגורם להתנפחות.

 

אלון רב שכבתי – פלטת עץ המורכבת משתי שכבות של אלון בעובי 5 מ"מ ובניהן שכבות עץ בעובי של כ 1 מ"מ, תמיד יודבקו במספר שכבות אי זוגי על מנת ליצור איזון ויציבות מול תכונת העץ להתעגל. שימוש עיקרי שולחנות / עמדות עבודה, דלפקי קבלה, שולחן ישיבות, ארונות אחסון / תיוק.

יתרונות: חומר חזק מאוד, מאוד יציב ונוח לשימוש, מראה יפה מאוד של אלון אמתי,  לשימוש כמשטחי עבודה או שולחן ישיבות, יישאר חשוף בגימור לכה שקופה כשכבת הגנה, עמיד לזמן רב מאוד.

חסרונות: מחיר יקר יחסית (אבל בהחלט שווה)

 

 

בוצ'ר – משטחים המודבקים לאורך ולרוחב מחתיכות עץ מלא (גושני), שמעבר למראה המיוחד והיפה, עצם ההדבקה של חתיכות העץ בכיוונים שונים וסוגים שונים, מיצבת ומחזקת את המשטח ומאפשרת מספר רב של שימושים במשרד כגון פלטות לשולחנות / עמדות עבודה  ולדלפקי קבלה, שולחן ישיבות, משטחי עבודה למטבחים וכו…

ניתן לקבל משטחים המורכבים מפסי אורך שלמים בלבד ואז הפלטה נקראת "לאמי", השימוש והיתרונות זהות לבוצ'ר.

יתרונות: חומר חזק מאוד, מאוד יציב ונוח לשימוש, מראה יפה מאוד המשלב גווני עץ שונים,  לשימוש כמשטחי עבודה למטבח, ארונות לאמבטיה, פלטות לשולחן, תחליף לשיש, מדפים, מדרגות ועוד.

חסרונות: מחיר יקר (אבל בהחלט שווה)

 

עכשיו לאחר שהבנתם את מבנה ומרכיבי החומר, נעבור להכיר את סוגי הציפויים והגימורים המקובלים לחומרים הנ"ל מה שנותן לחומרים האלה את המראה היחודי שתבחרו.

 

ציפוי מלמין – שכבה סינטטית משמשת כציפוי לפלטת סיבית. מגיעה בקשת רחבה מאוד של גוונים המדמים עץ וכן צבעים חלקים רבים, המלמין הינו חומר זול ועיקר שימושו הוא ליצירת  שולחנות / עמדות עבודה, דלפקי קבלה, שולחן ישיבות, ארונות אחסון / תיוק.

שימו לב ! מלמין ומלמין יצוק הם שמות זהים לאותו חומר. לעיתים תמצאו אותו גם תחת השם פורמייקה יצוקה שזה ניסיון לא נכון להציג אותו כסוג של פורמייקה. הוא לא !

ציפוי פורמייקה –  היא מוצר תעשייתי המיועד בעיקר לציפוי משטחים ולוחות. פורמייקה עשויה מנייר ספוג בפולימר נוזלי שעובר כבישה בטמפרטורה גבוהה בשתי שכבות, דבר שהופך אותה לחומר קשה, אטום למים, חזק ועמיד מאוד. השכבה עליונה צבעונית עם מרקם פני שטח שונים ומגוונים, השכבה התחתונה (שהיא הבסיס) מגיעה בדרך כלל בצבע חום כהה. הפורמייקה מודבקת על גבי כל סוגי משטחי העץ ומשמשת כחיפוי לשולחנות / ארונות מטבח / ארונות אמבטיה ועוד. שימוש עיקרי שולחנות / עמדות עבודה, דלפקי קבלה, שולחן ישיבות, ארונות אחסון / תיוק  ומטבחים.

 

קנט פי.וי.סי – פס הגנה המודבק בחום ודבק פולימרי מיוחד סביב הפלטות לאחר החיתוך הסופי, תפקידו להגן על החומר ממנו בנויה הפלטה מפני מכות, התפוררות ורטיבות (ברמה מסוימת), קנט הפי.וי.סי מגיע בקשת רחבה מאוד של גוונים התואמים בדרך כלל את גווני המלמין או הפורמייקה ועדיין לא תמיד נמצא גוונים זהים ולעיתים נאלץ להתפשר או לבחור גוון אחר. אגב, הפס מגיע בגלילים ברוחב מתאים לעובי הפלטות.

 

גימור אפוקסי (צבע בתנור) – טכניקת צביעה משמשת בעיקר בצביעת ארונות מטבח או אמבטיה, בכל גוון שנבקש, שיטה זו, מביאה לרמת חוזק ועמידות ואיטום מוחלט של המשטח הצבוע בגימור חלק וקטיפתי. מט או מבריק על פי דרישה. חשוב מאוד לדעת : על מנת לקבל גימור מושלם ולמנוע סדקים עתידיים בשכבה, צביעה שכזו תתבצע אך ורק על משטחי אם די אף שהם חומר יציב וחלק להבדיל ממשטחי או לוחות עץ שאינם יציבים ומושפעים משינויי טמפרטורות. שימוש עיקרי בגימור זה הוא לדלפקי קבלה, שולחנות ישיבות, חזיתות לארונות אחסון / תיוק ומטבחים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *