החשיבות שבתכנון נכון של המשרד

החשיבות שבתכנון נכון של המשרד

סביבת עבודה נעימה, אטרקטיבית ונוחה תגרום לעובד/ת להרגיש נחוץ/ה וחשוב/ה
כולנו מונעים יותר כאשר סביבת העבודה שלנו אסתטית, נקייה ומסודרת.

תכנון נכון של המשרד הוא כזה שיצור הפרדה נכונה בין האזורים, תחילה נתייחס למתחם הכניסה של העסק.

הדבר הראשון שהאורח/ת המגיעים אלינו נחשף הוא אזור הקבלה ובעיקר דלפק הקבלה. זהו המפגש הראשון של האורח/ת עם החברה והרגע בו מתקבל הרושם הראשוני. ככל שנרשים יותר (מבלי להגזים כמובן) יגרום לאורח/ת להבין שאכן הגיעו למקום הנכון.

עמדת הקבלה (דלפק הקבלה) – חלון הראווה הראשון של העסק

כפי שכתבנו מעבר לחשיבות של העמדה להרשים, העמדה חייבת להיות מופרדת ככל שניתן משאר המתחמים וזאת על מנת שלא לגרום להפרעות ופגיעה בריכוז העובדים/ות, אנחנו לא מעוניינים שתשומת הלב של העובדים (מתוך סקרנות טבעית) תוסט אל כל אורח/ת שנכנס/ת ומעבר לכך אנו גם לא מעוניינים שהאורח/ת יחשפו לפעילות או פרטיות העובדים.

חדר הישיבות – חלון הראווה השני של העסק

חדרי הישיבות הינם חדרים בעלי חשיבות גבוהה ובדיוק כמו עמדת הקבלה גם כאן הנראות והרושם שניצור חשובים מאוד, בנוסף לנראות יש כאן גם את מרכיב הנוחות, פגישות המתקיימות בחדר הישיבות עשויות להיות לעיתים ארוכות ויש לתת את הדעת למבנה ונוחות. שולחן הישיבות יותאם לחדר על פי מבנה החדר וגודלו, המלצות והנחיות תמצאו בכתבה בנושא "חדר ישיבות מושלם…" המופיעה באתר. כיסאות לחדר הישיבות: בנושא זה יש שתי אסכולות, האחת שדוגלת בכיסאות נייחים (ללא גלגלים), וזאת כדי למנוע תנועה מיותרת שתפגע בקשב ובריכוז של הנוכחים. אסכולה שנייה דוגלת דווקא ההיפך, כיסאות ניידים (עם גלגלים) שיאפשרו חופש תנועה ומכך מחשבה יצירתית יותר. גם המלצות והנחיות בנושא הכיסאות תמצאו בכתבה "כיסא משרדי-דברים שחשוב לדעת" המופיעה באתר כמובן.

המלצה אחרונה בנושא חדר הישיבות היא : להשתדל לבחור את מיקום חדר הישיבות בהפרדה ויזואלית ואקוסטית משאר החללים, וזאת  על מנת לאפשר ישיבות ללא הפרעה סביבתית. תנועה של עובדים סביב חדר הישיבות במהלך פגישה או רעשי רקע גורמים להפרעה וחוסר ריכוז של המשתתפים בפגישה.

חללי העבודה – תכנון נכון

כעת נפנה לתכנית העמדה, סידור עמדות העבודה בחדרים. על מנת לעשות זאת נכון יש לתת את הדעת לצורכי המשרד, מיקום נכון של העובדים על פי תחומי העיסוק  והמחלקות. ברגע שעשינו זאת נוכל לפנות לסידור בחדר, לדוגמה: בחדר שעיסוקו הוא הנהלת חשבונות, חייבים לדאוג לפרטיות ככל שניתן ולהפרדה בין העמדות, חדר שדורש אינטרקציה בין העובדים נרהט בעמדות בנץ' (עמדות משותפות) ועדיין תמיד חשוב להשתדל למקסימום חופש תנועה במרחב ופרטיות (ככל שניתן), כמו כן, רצוי שיהיה גם מתחם נוחות המיועד לעובדים. מקום בו ניתן לשבת ולהירגע ובמידת הצורך לקיים פגישות עבודה ואינטראקציות בין העובדים..

עמדות העבודה עצמן: חשוב להשתדל למקם את העובד כך שפניו יפנו לפתח הכניסה של המשרד. ישיבה עם הגב לכניסה או בכלל לחלל החדר תיצור חוסר נוחות לעובד ועשויה לפגוע בריכוז,  בארצנו החמה חשוב מאוד לתת את הדעת לחלונות ולשמש המחממת או מסנוורת, נושא זה ניתן בקלות לפתור בעזרת וילונות והצללה.

הנושא הבא שיש לתת עליו את הדעת הוא הדרישות הטכנולוגיה הקיימות במשרד. יש לקחת בחשבון את הרכיבים האלקטרוניים. כגון מחשב ומדפסת, נקודת טעינה לטלפון הסלולרי וכו’.  כל הציוד הנ"ל דורש נקודת חשמל ותקשורת קרובה לעמדה ככל שניתן על מנת שלא נאלץ לפרוש כבלים באופן מכוער ומסוכן ! חשוב ליצר מעברי כבילה נסתרים ובטיחותיים ומובנים בעמדת העבודה, ב"רי דיזיין א.ס בע"מ" תמצאו פתרונות רבים ומגוונים נושא זה.

נושא נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא נושא האקוסטיקה. בחללים גדולים קיימת תופעה של הדהוד קולות, תופעה זו מפריעה ומגבירה את רעשי הרקע בחדר.

פרטי ריהוט בחדר ישפרו את האקוסטיקה אולם במצבים בהם עדיין קיים הדהוד, ניתן לפתור בעזרת חיפויי קיר מעץ או ממשטחים מרופדים, אסטטיים וייעודיים אותם ניתן לחבר, תלות או להדביק לקירות ויתנו מענה מושלם גם להדהוד וגם כאלמנט קישוטי.

לנושא הריהוט עצמו: מומלץ לקרוא את הכתבות הייעודיות הנוספות באתר, שם תמצאו כתבות והנחיות בנושא כלל הריהוט למשרדכם החדש, כתבות אלו יסייעו לכם להבין ולבצע את הרכישה הנכונה והמתאימה ביותר לצרכים שלכם.

עכשיו כל שנותר הוא להיות יצירתיים. לבחור את פרטי הריהוט המשרדי שישקפו את סגנונכם , האם אתם מחפשים משהו מסורתי או עכשווי. לריהוט עץ יש תחושה מסורתית יותר ואילו ריהוט המשלב מתכת וזכוכית משדר אווירה תעשייתית וחדשנית יותר.

אנו צוות רי דיזיין א.ס בע"מ, נשמח לעמוד לרשותכם ביעוץ וליווי בכל הנושאים הנ"ל.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u352967758/domains/re-design.co.il/public_html/wp-content/themes/addison/views/prev_next.php on line 10
previous
דלפק הקבלה - חלון הראווה של המשרד

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u352967758/domains/re-design.co.il/public_html/wp-content/themes/addison/views/prev_next.php on line 36
next
מדריך החומרים המשמשים ליצור ריהוט משרדי
כל הזכויות שמורות ל © Re-Design | האתר נבנה ב 🤍 גדולה ע"י MAVERICK שיווק ופיתוח עסקי 2023

תפריט נגישות