דלפק הקבלה – חלון הראווה של המשרד

דצמבר 31, 2023by אבי מוסקוביץ'0

הדבר הראשון שאליו נחשף/ת האורח/ת בהגיעם אלינו הוא אזור הקבלה. זהו המפגש הראשון של שלו/ה עם החברה והרגע בו מתקבל הרושם הראשוני והמטרה היא לגרום לאורח/ת להבין שאכן הגיעו למקום הנכון.

חשוב שאזור הקבלה יהיה מופרד ככל שניתן משאר מתחמי המשרד וזאת על מנת שלא לחשוף את הפעילות השוטפת של החברה ולא את פרטיות העובדים. מעבר לכך שלא לאפשר הפרעה ופגיעה בריכוז העובדים/ות, אנחנו לא מעוניינים שתשומת הלב של העובדים (מתוך סקרנות טבעית) תוסט אל כל אורח/ת שנכנס/ת.

אזור הקבלה יכלול בדרך כלל דלפק קבלה, פינת המתנה הכוללת שולחן קפה קטן, בפינת ישיבה זו יוכלו האורחים/ות להמתין עד שיקראו פנימה ע"י המארח/ת.

חשיבות פינת ההמתנה פחותה והדבר היחיד רצוי להקפיד בה היא הנראות, כדאי לבחור פינת המתנה נאה ומכבדת על פי טעמכם האישי ולהשתדל לשמור על קו עיצוב אחיד עם המשרד כולו, כזו שתוסיף צבע ועניין בגוונים ובעיצוב, השימוש צמחיה ואביזרי קישוט תמיד מסייע ומבורך. הנוחות חשובה אבל לא יותר מידי, זמני ההמתנה שם בדרך כלל קצרים, לא לבחור משהו ספרטני אבל גם לא מקום שנועד לבלות בו את הלילה.

לגבי דלפק הקבלה: זו גולת הכותרת של המשרד וכאן יש אין סוף של עיצובים ורמות איכות, העלויות מתחילות באלפי שקלים בודדים ויכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים, הכל תלוי במורכבות דלפקי הקבלה ובחומרים מהם הם בנויים.

הרמה הראשונה היא דלפקי קבלה הנבנים ממלמין יצוק, חומר זה מאפשר בנייה בקווים ישרים, (אין אפשרות לעגל מלמין יצוק) וכן לא ניתן לבצע חיבורי גרונג (חיבורים נסתרים של 45 מעלות). אגב, לא לזלזל ! מלמין יצוק הינו חומר חזק ועמיד, מגיע בגוונים רבים, ישרוד לאורך זמן, עלויותיו נמוכות יחסית והדבר נותן פתרון טוב מאוד למצבים בהם יש מגבלות תקציביות.

הרמה השנייה היא דלפקי קבלה בגימור פורמייקה, גם כאן קיים מבחר גדול מאוד של גוונים וטקסטורות שעושים עבודה נהדרת (חשוב לדעת פורמייקה הינה חומר תעשייתי וחזק ועדיין סוגים מסוימים עשויים להיות יקרים מאוד כגון פורמייקה נאנו או גוונים וטקסטורות מיוחדות), את הפורמייקה ניתן לעגל כמובן ולבצע חיבורי גרונג (חיבורים נסתרים של 45 מעלות). אבל עדיין חיבורי הפורמייקה בעיקר בגוונים הבהירים יראו והדבר עלול לפגום הנראות הסופית.

הרמה השלישית היא גימור פורניר, הפורניר הוא שכבה דקה של עץ אמיתי שמודבקת על גבי פלטות אם.די.אף או סנדוויץ', גם כאן ניתן לעגל כמובן ולבצע חיבורי גרונג (חיבורים נסתרים של 45 מעלות) שיהיו מושלמים. ניתן כמובן לשלב פורניר עם חומרים אחרים כגון פורמייקה וצבע אפוקסי (צבע בתנור).

הדבר הבא הוא דלפקי קבלה מעוצבים בגימור של אפוקסי (צבע בתנור) או חיפויי מתכת נוזלית. כאן אפשר להשתגע בעיצובים כיד הדמיון שכן דלפק קבלה שכזה יבנה תמיד מפלטות אם.די.אף היות וצבע בתנור מחייב בסיס של חומר יציב, לבידי עץ (כמו סנדוויץ') או עץ גושני אינם יציבים וסובלים מהשפעות של חום וקור, דבר שיגרום מהר מאוד לסדקים בציפוי ופגיעה בנראות.

גימור של צבע בתנור או מתכת נוזלית מכסה ומסתיר כל חיבור וכך נקבל דלפק קבלה אמנותי ומושלם. אבל… בכל יתרון יש גם חסרון ! האפוקסי (צבע בתנור) הוא חומר שנשרט בקלות ולכן לא מומלץ ליצר אתו משטחי עבודה או משטחים עליונים. את משטח העבודה בדלפק הקבלה חשוב ליצר בחיפוי פורמייקה או אפילו מלמין יצוק שהם חומרים חזקים ועמידים בפני שריטות. אפשרות נוספת היא להניח חיפוי זכוכית כדי להגן מפני שריטות.

אגב, בכל דלפקי הקבלה הנ"ל ניתן לשלב מתכת ועבודת נפחות כיד הדמיון, הדבר עשוי כמובן להשפיע על המחיר.

לסיום, ישנה גם אפשרות ליצר דלפקי קבלה משיש או בטון, דלפקי קבלה שכאלה יתנו בדרך כלל תוצאה מרשימה, המחיר יהיה גבוה מאוד וזמן היצור ארוך יותר מכל שאר הדגמים. ולא לשכוח שדלפקי קבלה שכאלה יהיו מאוד כבדים, יבנו במקום וניוד שלהם למיקום אחר כמעט שלא אפשרי.

אנו ברי דיזיין ריהוט משרדי מעוצב. נשמח לרתום עבורכם את ניסיוננו הרב ולסייע לכם לתכנן נכון את אזור הקבלה באופן אסתטי, חכם ואופטימלי.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u352967758/domains/re-design.co.il/public_html/wp-content/themes/addison/views/prev_next.php on line 10
previous
ריהוט המשרד - הנחיות לרכישה חכמה ומתאימה

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u352967758/domains/re-design.co.il/public_html/wp-content/themes/addison/views/prev_next.php on line 36
next
החשיבות שבתכנון נכון של המשרד
כל הזכויות שמורות ל © Re-Design | האתר נבנה ב 🤍 גדולה ע"י MAVERICK שיווק ופיתוח עסקי 2023

תפריט נגישות